Erasmus +

Od roku szkolnego 2020 współpracujemy ze szkołami zagranicznymi w ramach programu Erasmus+. Projekty, które realizujemy, skierowane są do naszych uczniów, uczennic i nauczycieli, a wymiana ze szkołami partnerskimi możliwa jest dzięki współfinansowaniu projektów przez Komisję Europejską. Założenia Erasmusa+ to wdrażanie innowacji, nawiązywanie kontaktów międzynarodowych, podnoszenie umiejętności językowych oraz lepsze zrozumienie kultur innych narodów.

Aktualne projekty

Traditions that shape culture

Szkoły partnerskie:

  • Szkoła Podstawowa z Oddziałami Dwujęzycznymi nr 20 im. Jana Gutenberga Fundacji Szkolnej w Warszawie – koordyntor projektu
  • Collège Errobi, Cambo les Bains , Francja
  • I.C.Dante of Taranto, Włochy
  •  ÖZEL KARDELEN ORTAOKULU, Nevşehir, Turcja

Projekt realizowany jest od 1 pażdziernika 2020 do 30 września 2022 roku.

Wartość projektu dla całego partnerstwa: 94 653,00 Euro

Założenia projektowe:

  •  poznanie kultur innych narodów
  •  przekazanie   wiedzy o dziedzictwie narodowym
  • kształtowanie świadomości, kim jesteśmy i skąd pochodzimy
  • rozbudzanie szacunku do innych kultur
  • podniesienie kompetencji cyfrowych
  • wymiana dobrych praktyk
  • zawiązanie nowych przyjaźni

 

Digital ICT: DIG-ICT

Szkoły partnerskie:

  • Szkoła Podstawowa z Oddziałami Dwujęzycznymi nr 20 im. Jana Gutenberga Fundacji Szkolnej w Warszawie – koordynator projektu
  • NENE HATUN MESLEKI VE TEKN’IK ANADOLU L’ISESI, Turcja, Kapadocja 
  • EMIRDAG MESLEKI VE TEKN’IK ANADOLU L’ISESI, Turcja, Afyonkarahisay
  • 1st Gemiko Lykeio of Agios Nikolaos, Grecja, Kreta
  • Colegiul Economic M. Kogalniceanu, Rumunia, Focsani

 Projekt realizowany jest od 29 czerwca 2021 r. do 30 czerwca 2023 roku.

Wartość projektu dla całego partnerstwa: 127 522,00 Euro

 

Założenia projektowe

  • podniesienie kompetencji cyfrowych wśród nauczycieli i uczniów
  • zastosowanie aplikacji na urządzenia mobilne w procesie edukacji
  • poznanie działania hologramu i okularów trójwymiarowych
  • zastosowanie w praktyce szkolnej tych narzędzi zarówno w nauczaniu zdalnym, jak i tradycyjnym
  • porównanie systemów edukacyjnych w karajach partnerskich
  • wymiana dobrych praktyk
  • poznanie kultur innych narodów
  • zawiązanie przyjaźni